De beide Lionsclubs uit Alphen aan den Rijn doen samen mee aan de nationale Lionsactie voor de Voedselbanken: Douwe Egberts waardepunten inzamelen. Dit initiatief, dat tien jaar geleden begon bij Lionsclub Voorburg, is inmiddels uitgegroeid tot een landelijke gebeurtenis waarbij elk jaar in de maanden december en januari miljoenen waardepunten worden ingezameld. Vorig jaar werd het recordaantal van 100 miljoen punten gehaald, goed voor ruim 200.000 pakken koffie voor de Voedselbanken.

Al voor het zevende jaar zetten de Lions uit Alphen aan den Rijn ongeveer 20 inzamelboxen in Alphen aan den Rijn en omgeving, vooral bij supermarkten, maar ook op andere plekken waar veel mensen regelmatig komen.

Vorig jaar werden er ruim 600.000 punten gedoneerd, goed voor 1200 pakken koffie voor de Voedselbank Alphen en Omstreken, ter waarde van ongeveer €5000. Begin december wordt de actie gepromoot in de plaatselijke media, waar ook de locatie van de inzamelboxen wordt vermeld. Na afloop wordt het resultaat bekend gemaakt en worden de winkeliers en gulle gevers bedankt. Doe ook mee en help ons om koffie te doneren aan de Voedselbanken!