– De 1e ronde –
Ben jij een smaakmaker?

In de eerste ronde van 21 november tot en met 24 december 2025 zoeken wij smaakmakers die samen de longlist gaan bepalen.

Wat gaan de smaakmakers doen?

Iedere smaakmakers stelt een lijst samen met zijn of haar favoriete 15 muzieknummers uit de 20e eeuw.  Misschien zijn het hele bekende nummers of juiste pareltjes die niet iedereen kent.

Hoe kun je mee doen?

Je kunt je hier opgeven. Na het invullen van je naam en emailadres ontvang je van ons een mail met een betaalverzoek van € 100 en ontvang je een template die je moet gebruiken om jouw 15 nummers door te geven.


Na inlevering van jouw favorieten ontvang je van ons 2 toegangskaarten voor de 19forever muziekavond in het Parktheater op 20 maart 2026

Wat  doen we met die lijstjes met favorieten?

Uit de ingediende favorieten kiest een deskundig panel een longlist van nummers die een mooi beeld geven van de Alphense muzieksmaak. In de 2e ronde kan er gestemd worden op de nummers uit deze longlist.

Schrijf je in als Smaakmaker 19forever. Na je aanmelding ontvang je een mail met instructies

– De 2e ronde –
De stemmen worden geteld

Vanaf 2 januari 2026 wordt de Alphense lijst van de 20e eeuw gepubliceerd op deze website. Er kan worden gestemd!

Wie kunnen er stemmen?

Ben je 1 van de smaakmakers? dan kun je natuurlijk stemmen op jouw favoriete top 10. Misschien zijn er wel nummers op de lijst waar jij eerst niet aan hebt gedacht!

Ben je geen smaakmaker? dan kun je toch stemmen. Dan wordt je 19forever influencer. Iedereen kan na betaling van € 30 maximaal op 10 nummers uit de lijst stemmen.

Nadat je je via het inschrijfformulier hebt opgegeven als 19Forever influencer ontvang je van ons een tikkie. Na betaling ontvang je van ons het stemformulier. Deze moet je uiterlijk 28 februari 2026 bij ons inleveren.

Mogen smaakmakers ook stemmen?

Ja smaakmakers mogen ook stemmen en ontvangen van ons een stemformulier.

Wat doen we met jouw selectie van 10 nummers?

Nadat we jouw keuze hebben ontvangen, ontvang je 1 toegangsbewijs voor de muziekavond op 20 maart 2026 in het Parktheater.

– 20 maart 2026 –
19Forever muziekavond

Muziekavond

Aanvang:20:00 uur
Einde :23:30 uur
Zaal open: 19:30 uur
Waar:

In het theater van Parkvilla hoort en ziet u welke 40 nummers door smaakmakers en influencers als mooiste, beste, meest ontroerends of als muzikale oorwurm worden beschouwd. Niet alleen ziet u fragmenten van de muziekvideo’s maar u krijgt er ook de mooiste verhalen bij.

Vanaf 21:30 uur gaan we nog even door in de foyer van het theater

FEEST!!

Vanaf 21:30 tot 23:30 uur organiseren we een feestelijke disco met natuurlijk de muziek uit de volledige lijst. DJ Tino zal zorgen dat de voetjes van de vloer komen.

Omdat de muziek je natuurlijk terug brengt naar misschien wel je eigen jeugd worden er leuke vintage spullen verkocht. Ook zal de inwendige mens niet vergeten worden. Een foodtruck met discofood zal buiten het theater de nodige versnaperingen verkopen,

Waarom doen we dit?

Een snoezelkar kan voor ouderen met een vorm van dementie het verschil maken.

We organiseren deze avond omdat we een snoezelkar willen aanschaffen voor bewoners van het verpleeghuis Rietveld in Alphen aan den Rijn. In dit verpleeghuis worden ouderen met een vorm van dementie verzorgd. Steeds vaker maken de medewerkers van Rietveld mee dat bewoners bedlegerig worden en daardoor weinig prikkels meer ontvangen uit hun omgeving. Om hun laatste levensfase op een warme, liefdevolle en zintuiglijke manier te ondersteunen kan een snoezelkar het verschil maken. Een snoezelkar is een mobiele unit die is uitgerust met rustgevende verlichting, geurdispensers en een muziekinstallatie, afgestemd op de persoonlijke voorkeuren van de bewoner. Denk bijvoorbeeld aan het draaien van hun favoriete muziek of het verspreiden van kalmerende geuren. De kracht van een snoezelkar is dat het contact mogelijk maakt op een ander niveau. Ook bij mensen die nauwelijks meer verbaal communiceren, roept een geur of muziek herinneringen op of brengt rust. Een snoezelkar geeft handvatten om nabijheid te bieden en bewoners écht te bereiken, juist wanneer woorden ontbreken.